En liten vink om hur mitt julbord kommer att vara dukat....


Och kökssoffan har blivit vinterbonad med både trasmatta och fårskinn och härligt juliga kuddar! De två längst bak fyndade jag på julmarknad här, och den söta God Jul kudden har min duktiga vän med bloggen de-Signe gjort, den passade sååå bra med det övriga här och trivs bra här hälsar den;)  Hon skapar dessutom så vacker keramik...

Känner mej lugn och tillfreds över mitt lilla "julpynt" och som sagt, jag är mycket för genvägar, så länge det blir mysigt och smakar gott är allt tillåtet- glöm inte det!

16 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..linne med broderier..och fårskinn..sååå vackert du har det !! Jag är likadan, tar gärna genvägar, bara det blir gott som du säger..
Ser du våra besöksräknare har fått fnatt..min ser likadan ut, det står null på antal besökare..konstigt eller hur ?
Kraaaam Anette

Torprosen sa...

Vill passa på att tacka för alltid fina inlägg, är dålig på att kommentera för det mesta..Ha en riktigt GOD JUL önskar Torprosen

Vardagslycka sa...

Åh, det ser så mysigt och ombonat ut!
Jag håller med dig, jag gillar också genvägar, det gäller att hitta de där små tidspararna!
Önskar dig och de dina en mysig helg.
Kram, Carina

Lerblomster sa...

Ha en riktigt God och mysig Jul med mycket tända ljus och härlig mysik! Tack för att du visar oss så fina och stämningsfulla bilder Mari! Kram från Annika i Dingtuna

Designe sa...

ÅH, de passar ju superbra ihop.."min" kudde och din löpare! Så fint du gjort! å jag vet ju att du har en fin löpare på väggen i lillstugan som matchar oxå!:) Du gör så himla fint med enkla medel! Det enkla är det finaste!..å jag gillar genvägar oxå! :)

Ha en trevlig helg innan jul!:)

Pilgården-Susanne sa...

Ser så mysigt ut i ditt kök!
Ha en riktigt God jul och gott nytt år!
Kram
Susanne

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbart fint. Härliga Juletid :)
Stor kram och God Jul.
Jessica

homebyCaroline sa...

vad fint det var med en trasmatta på soffan... hmm. (springer och hämtar en genast)

Hoppas att du får en härlig jul!

Caroline

Tinas bo sa...

Bara sååå vackert!!
Ljuvliga broderier... :)

Ha en mysig helg
Kram Tina

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
tror det kommer bli alldeles underbart hemma hos dig....gillar stilen :)
å missa nu inte...
The BIG

C
H
R
I
S
T
M
A
S

P
A
R
T
Y

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Solstrimmor sa...

Vackert och sparsmakat som vanligt, jag blir glad i hjärtat när jag ser dina bilder!

En riktigt frödjefull jul önskar jag dej!
Kram Eva-Mari

Marie sa...

Så fint och mysigt!!!!

Önskar dig en riktigt God Jul!

Kram Marie

Anonym sa...

Åh vad fina Lokgårdenkuddarna är!
Faller pladask! :-)
Ann

Norr om Köpenhamn sa...

Ser mysigt ut din kökssoffa :))
Ha en riktigt skön jul och gott nytt år!!
Kram
Ulrika

Maria sa...

Väldigt stämningsfullt! Smart med trasmatta i soffan, önskar jag hade plats med med en köksoffa för det är väldans trevligt.

Ha en god jul Mari!

Maria sa...

Väldigt stämningsfullt! Smart med trasmatta i soffan, önskar jag hade plats med med en köksoffa för det är väldans trevligt.

Ha en god jul Mari!