Det är detaljerna som gör det...


Jag älskar sjalar, väskor, halsband, läppglans/stift, ( listan kan göras lång) men just accessoarer är liksom hela grejen tycker jag, då kan man ha en gammal tröja till...Min första militärväska hade jag vid 17-års ålder och jag gillar den stilen ännu. Denna har jag köpt av Sandra


Något annat jag mer eller mindre använt var dag i snart 30 års tid är sjalar! Här en av mina favoritsjalar som kommer från Nordljus Så len och skön med ett mjukt fall och en ovanligt vacker grå färg.


Även det läckra halsbandet kommer från Nordljus och deras eget märke "du Nord". Sjalen kommer från Kapp-ahl.


Jag har riktiga arbetarfingar och passar inte i små tunna ringar så denna ring bara älskar jag!  Den kommer från webbutiken Ett hus i vitt. Ännu en favoritsjal skymtar i grått med röda och turkosa detaljer, den kommer från MQ.

24 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Godmorgon finaste Mari:) Jag gillar med sjalar och Nordljus är min favorit när det gäller kläder på nätet. Har med arbetarhänder..bondunge som jag är:)

Ha en fiiin dag!
Kram Lotta

sylvia sa...

god morgen til deg.
så vakkert et sjal du har der.
såå fin du blir nå,
nydelige bilder.
ønsker deg en nydelig dag.
klem fra sylvia

emblas-kanel sa...

Enig med deg - det er detaljene som setter prikken over i-en som vi sier her i Norge. Både i hjemmet og på en selv. Flott innlegg, og vakre bilder. Har nettopp "oppdaget" sjal, og nå bruker jeg det hele tiden.
Klem fra emblas-kanel

Ankan sa...

Ja, det är de små tillbehören som gör´et. Vilken mysig sjal och härlig färg på den. Mina favorittillbehör är sjalar, örhängen och läppstift! Har flera sjalar i olika färger som jag använder under vinterhalvåret. Örhängen och läppstift i olika varianter likaså. Sedan har man några gamla sköna klädtrasor till det, perfekt! :) /Ankan

Livet på Vestergård sa...

Snygga acessoarer kan man lätt förnya sig med.
Ha en fin dag! Kram Kicki

Syster vit sa...

Härligt charmig väska. Jag blev så glad när jag sprang på en likadan i somras på en marknad...lycka. Sjalen är underbar i färgen.
Kram Liselott.

Fru Ekeby sa...

Ja det är det där lilla extra som förgyller vardagen! Och vardag det har man ju mycket av!

Lisas torp sa...

Så många fina saker du har! Jag håller med dej - man kan ju variera i det oändliga med lite sjalar, smycken m.m.!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Dette var flott... likte sjalet ditt lilla er en nydelig farge... vesken din falt også i smak hos meg =))==

klemmer =))

Mina dagar sa...

Den grå sjalen är jättefin!
I går provade jag flera sjalar men kunde inte bestämma mig, finns ju så stort utbud just nu.
Hoppas ni också har en solig dag där uppe i Dalarna!
Njuuut av den isf:)
Kram Eva

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige farger og bilder!! Detaljene gjør det meste ja!! Håper du har en god dag! Kram

Annas skattkammare sa...

Så snygga accesoarer du visar idag! Får lust att piffa upp min mysdress med lite snygga detaljer.. ;)
Kram /Anna

Stina sa...

Vacker sjal! Så fin i färgen.:-) Kram Stina

Designe sa...

Jättefina detaljer! Jag älskar oxå sjalar och har i massor av färger..både stickade och tunnare sjalar. De piffar upp och man känner sig mer klädd. Kul med lite andra accessoarer oxå! Väskor är oxå kul och jag har ett flertal där oxå med ids inte byta så ofta..bökigt att flytta över sina pinaler! :) Ha en bra dag!

Unknown sa...

Ljust gamla väskor, typ militärväskor gillar jag också. Gärna i slitet läder. Å själmänniska är jag också:)
//Camilla

Monica sa...

Hej !!
Håller helt med dig !!!
Helt underbara bilder och ting....
Kram,Monica

Galleri Hönshuset sa...

Det har du helt rätt i, det är detaljerna som gör det hela =) Fina detaljer du bär, gillar väskan!

Jag har skrivit om annorlunda "Pirre" detaljer hemma =)

ha det gött. Kram Pirre

Vintage House sa...

Hej
Vad kul att du länkar till mig tack söta..
Själv är jag verkligen kär i min väska:)
Sjalar är något jag inte kan vara utan..
du visar så fina bilder idag:)
kram
sandra

Vit som snö sa...

Jaa, då klappar våra hjärtan för samma saker- absolut!
Härlig väska, ljuvliga sjalar o såå fina smycken...
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Mari!
Tack för fina ord hos mig:)

Den där militärväskan är såå cool, jättefina smycken o sjal oxå.

Ha en fortsatt trevlig kväll gulliga du!

Kraam Jenny

Josefine sa...

Hei Mari..

Skjønner godt du liker vesken, den falt jeg for også...så tøff!!
Og heldigvis er ikke smykker å sjal så dyrt lenger, det går an å kjøpe litt til ulike antrekk.

Klem fra meg♥

Stockholmsjul sa...

Super fina saker, gillade specielt ringen! :)

Maggi sa...

Hej! Hördu, gillade du mina arbetsstövlar så blev jag verkligt svag för sin väska - och sjalen:)
Och katten - hon blir nästan sönderpussad av oss...men det tycker hon mest är bara lite genant;)
Ha en skön höstvecka! Här skulle sjalen verkligen behövas, skrapade årets första is från bilens vindruta i morse...brrrr.

Summerfield sa...

Hej Mari..Elsker det rå look som tasken har!

Knus Lene